Garantibeskrivning

GARANTIBESKRIVNING

Villkor för garantin

Om motsatsen inte uttryckligen anges följer en produktgaranti alltid de minsta lagstadgade kraven för landet i vilket produkten säljs.

Förmånerna som ges i denna tillverkningsgaranti gäller utöver andra rättigheter och ersättningar kunden är berättigad till enligt lag, vad gäller den vara garantin gäller.

Hozelock ger en tillverkningsgaranti till den första köparen av varje ny produkt som Hozelock har tillverkat och som sålts av en av Hozelock godkänd återförsäljare. Garantin ger denna första köpare en garanti mot tillverkningsfel eller defekta komponenter under garantiperioden som börjar på inköpsdatumet.

Förlängd garanti

Garantiperioden för vissa Hozelockprodukter kan förlängas enligt följande kriterier:

  • Produkten är berättigad till förlängd garanti. Detta kan utläsas på varje produktförpackning.
  • Slutanvändaren registrerar Hozelockprodukten inom 30 dagar efter köpet på följande sätt:
  • Onlineregistrering på webbadressen: www.hozelock.se/garantiregistrering
  • Kunder utan tillgång till internet kan kontakta konsumenttjänst för att registrera den förlängda garantin

 Begära ersättning

Om en produkt tillverkad av Hozelock upptäcks vara defekt på grund av ett tillverkningsfel och/eller defekta delar inom garantiperioden åtar sig Hozelock att reparera eller byta ut produkten. Konsumenten måste kunna uppvisa originalkvittot.

Obs: registrering av produkten räknas inte som inköpsbevis. Du måste ha originalkvittot för att styrka en begäran av ersättning enligt garantin.

Registrerade användare måste visa inom rimligt tvivel och Hozelocks godtycke att defekten eller skadan endast har uppstått på grund av Hozelocks defekta material eller tillverkningsprocess, och inte på grund av:

(a) slitning eller skador från normal användning;

(b) reparationer utförda efter köpet av någon som inte auktoriserats av Hozelock;

(c) felaktig användning eller försummelse som t.ex. frostskador, otillräcklig skötsel, vårdslöshet (produkten har tappats till exempel) eller onormala användningsförhållanden;

(d) olycka eller försök till reparation, anpassning, ändring, modifiering eller inspektion inuti själva produkten, av någon som inte utförts eller godkänts av Hozelock eller enligt Hozelocks instruktioner;

(e) annan användning än enligt god praxis eller Hozelocks instruktioner eller rekommendationer; eller

(f) användning av reservdelar eller tillbehör som ej är original;

(g) Obs: registrering av produkten räknas inte som inköpsbevis. Du måste ha originalkvittot för att styrka en begäran av ersättning enligt garantin.

Om produkten är defekt och du vill använda tillverkningsgarantin kommer Hozelock att reparera eller byta ut produkten på Hozelocks bekostnad. Däremot står konsumenten för alla relaterade kostnader, såsom frakt och hantering, resekostnader, förlorad arbetstid, upphämtning och leverans. Detta påverkar inte dina lagenliga rättigheter.

 

Registrera din garanti

Registrera

 

Kontrollera garantiperioden för din produkt

Périodes de garantie